Skip to main content

Heeft u een klacht?

Uw mening horen we graag.
Wat gaat er goed en wat kan er beter?

Wat kunt u doen als u een klacht heeft?

Onze medewerkers doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk te behandelen en te begeleiden. Daar mag u op rekenen. Toch kan het gebeuren dat u niet altijd tevreden bent. Hopelijk neemt een goed gesprek in zo’n geval uw onvrede weg. Uw ervaring kan dan een bijdrage zijn aan het verbeteren van onze zorg.

Ondersteuning
Vindt u het lastig om uw klacht te bespreken met de direct betrokkene? Dan kunt u om ondersteuning vragen. Als cliënt kunt u terecht bij uw behandelaar, de leidinggevende van de afdeling of de onafhankelijke patiëntenvertrouwenspersoon. Familieleden en naasten kunnen ondersteuning vragen bij de familievertrouwenspersoon.

Klachtenfunctionaris

Mocht uw klacht na het gesprek met de medewerker of de leidinggevende niet zijn opgelost, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Hij zoekt samen met u naar een oplossing voor uw klacht.

Peter Esmeijer
088 – 846 04 60 / 06 - 
15581067 | 
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Klachtencommissie
Ook kunt u zich wenden tot de Klachtencommissie van GGZ Oost Brabant. Deze commissie behandelt klachten, die zijn ingediend op grond van de Wet Kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz), de Wet bijzondere opnemingen in psychiatrische ziekenhuizen (Wet BOPZ) en de Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg (Wvggz). U dient uw klacht schriftelijk in met behulp van het klachtformulier. Het is belangrijk dat u dit formulier zo volledig mogelijk invult en ondertekent met uw handtekening.

Uitspraken van de klachtencommissie in het kader van de Wet verplichte GGZ (WvGGZ) zullen geanonimiseerd worden gepubliceerd onder aan deze pagina Uitspraken klachtencommissie. De klachtencommissie is bereikbaar via het secretariaat van de Raad van Bestuur.

088 - 846 04 60 | Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Meer informatie
Lees de folder Uw mening horen we graag, wat u kunt doen als u een klacht heeft. Of kijk in het klachtenreglement van GGZ Oost Brabant.


Uitspraken klachtencommissie

Hier kunt u de beslissingen terugvinden die de klachtencommissie heeft genomen naar aanleiding van klachten gericht tegen GGZ Oost Brabant in het kader van de Wet verplichte GGZ (WvGGZ).